2020. október 6., kedd

Életem szerelme(Love of my love)

 


Csupán annyira nem indult szokásos napnak a mai, hogy átmentem barátnőmékhez. Hozzá, és a két apró lányához. Mindig kevés időre tervezek maradni, de kénytelen vagyok ellenállni a csöppségeknek, és úgy veszem észre kölcsönös a rajongás. A gyerek érzi, ha szeretik. Indult is azonnal a játék, boldoggá téve engem, és felszabadítva kicsit barátnőm, hogy egyéb háztartási teendőkkel is foglalkozzon. Ebéd körül, a hintáknál kötöttünk ki. Minden napos szórakozás, mellé jár amolyan mai gyerekeknek való zene, már ha, a mi tizenéves korunkba őrületig hajszolt Hupikék Törpikék gyerekdalokat is annak tituláljuk. A cseppecskét löktem, a nővére már egészen ügyesen hintázott önállóan, miközben, igyekeztem valami olyan zenét találni, amit én is elviselek, az ilyen mai rityipityin kívül. Pörögtek is a törpdalok, miközben az anyuka tette a dolgát, félig-meddig táncoltak már a hinták is, mikor látom, hogy a kisebbik szőkeség, igen csak dörzsöli a szemét. Valamit ki kell találni – gondoltam – a Captain törpre, meg tücc-tüccökre nem fog elaludni. Ránéztem, a nővérére, és barátságosan folytattam – Nézd a húgi álmos, keresek neki valami olyan dalt, amitől szépen elalszik, ha elaludt beviszem a szobába, és visszakapcsolok valami vidámat neked. Jó? – A nagytesó nem válaszolt, vidám arcán egy apró felhőt vettem észre, hogy azért mégsem tetszik neki az ötlet, de nagyokat bólogatott szőke, fürtös fejecskéjével.

Néztem az ütemesen oda-vissza lóduló hintát, és eszembe jutott „Love of my love”. A dal, ami engem meglett felnőtt embert a legsötétebb éjszakákon, az első hangok után mély békével töltött el, és mikor hallgatom, képes lennék megállás nélkül az újrajátszás gombot nyomogatni.

Talán sikerül! – határoztam el magam, és kínkeservesen kerestem az eredeti klippet, igen, a hárfával az elején. Kell az a hárfa, az oda való! Értem én, hogy könnyebb koncertezés miatt átírták gitárra, de akkor is! Amikor megszólal az elején, olyan mélyről jövő boldogság önti el az embert. És megtaláltam! Nagy levegőt vettem. ENTER. Visszafordultam, May ujjai táncolni kezdtek a hárfa húrján trüm – trüm – trüm – trüm. Csend lett, csak hinta suhogott, és akkor „Love of my love” énekelte a hang, lágyan és öblösen. Az apró szemek lecsukódtak, még a második mondatnál se jártunk. A szám végére, alvó gyermek. Olyan mélyen aludt, hogy még arra sem ébredt fel, amikor a hintából kivettem, majd lefektettem a másik szobába. A zenét lehalkítottam. Barátnőmnek maradt egy kis ideje, az okos nővérkéje, meg élvezte, hogy csak vele foglalkozom. Csakhamar, az alvó baba is felébredt, hintájába visszakérte magát, azonnal. Nem is figyeltük, hogy a számítógép messze jár, amikor rám nézett lefittyedt ajkával, és kezeit rázva követelte: – „Bá ...bá...bá”!

Freddie – mosolyogtam, és beírtam újra a keresőbe: „Queen”

– Mindjárt énekelni fog neked, a bácsi.

Kerestem egy albumot. Egész délután Freddie Mercury szólt, ha véletlenül, nem ő énekelt, apró kezek követelték vissza. Ha egy szóra, vagy csak egy pillanatra vissza lehetne hozni, az az lenne, amikor lecsordult az örömkönny ennek, a még beszédet is tanulgató kislánynak az arcán. Csak azért, mert énekelt a „Bá”.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése