A múzsák, csodálatosak. Ösztönzőek, tűrhetetlenül éhesek, az alkotás megízlelésére. Olykor sírukba, dőlnek, és démonként vágynak vissza az élők közé. Néha szándékosan, hamvadnak el, hogy utat adjanak az újnak. Mégis feltámadnak, lengetve az újjászületés zöld zászlaját. Hát itt vannak ők, még ha elfáradnak is néha. Kegyetlen, vad, csodás és kérhetetlen, múzsák.
2018. július 11., szerda
Marius Crowen Írói alkotásai: Anonymushoz
Marius Crowen Írói alkotásai: Anonymushoz: Kérlek, áruld el a neved! Nem, nem azt mit anyád adott neked, Mikor könnyek közt a világra szült. Az kevesebb, mint te vagy. ...
Anonymushoz
Kérlek,
áruld el a neved!
Nem,
nem azt mit anyád adott neked,
Mikor
könnyek közt a világra szült.
Az
kevesebb, mint te vagy.
Ami
te voltál nekem, nekem az kell.
Amit,
suttogott a szél,
Amikor
tőlem elmentél.
Ugorva
a szakadékba tőlem el.
Nem
tudhattad, hogy ugrok én is,
utánad.
Elfelejtettél.
Kedvesem,
mély álomba estél.
Kelj
fel végre! Itt vagyok.
Te
messze vagy, én távol vagyok.
Szívünk
mégis egyszerre dobog.
Minden
rezdülésünk
Összekullog.
Mondd
hát el, a neved!
Amit
csak lelkem ért,
Csak
te tudod, hogy miért.
Akkor
ott leszek neked.
Vedd
hát le, páncélod,
Most
ne legyél, te a lovag.
Maradj,
mint mindig, hallgatag.
Én
hallgatlak. Meghallgatlak.
Legyél
az, ami vagy, megtört és fájó.
Kit
maga elől is rabolni kell.
S
én mint pimasz útonálló.
Úgy
loplak el.
Magad
elöl.
2018. július 5., csütörtök
Marius Crowen Írói alkotásai: Jöttünk, láttunk: kétségtelen, még visszamegyünk!
Marius Crowen Írói alkotásai: Jöttünk, láttunk: kétségtelen, még visszamegyünk!: Korán keltem, a pihenő napjaimon, ha nem muszáj nem kelek korán, de a mai nap már régóta váratott magára. Csajos napnak ígérkezett, teli é...
Jöttünk, láttunk: kétségtelen, még visszamegyünk!
Korán keltem, a pihenő napjaimon, ha
nem muszáj nem kelek korán, de a mai nap már régóta váratott
magára. Csajos napnak ígérkezett, teli élményekkel. Így hiába
pislogtak a álmosan a kecske hölgyek, bizony most az egyszer
kivételesen, bőven csillogott még a harmat a fűszálakon, amikor
a legelőre vittem őket. Én magam is próbáltam felfrissülni, a
busz korán ment, én meg lelkesen dugtam hátizsákom mélyére
Lestatot, Anne Rice vámpírját. Aki betű függő, annak bizony nem
kell magyarázni, ha tőlünk függ leülve az útpadkára is képesek
vagyunk olvasni. Az úton, a busz zötyögésével, felvillantak
egykori gyermekségem képei, hányszor, de hányszor tettem meg nap,
mint nap az utat, Mezőkövesd felé. Az első igazi
írás próbálkozásaim az iskolájához kötöttek, és az a
felejthetetlen Március tizenöt. Amikor a fő téren én szavaltam a
nemzeti dalt, lány létemre. Úgy éltem meg mint a csodát,
mifelénk ünneplőbe öltözött szoknyás lányok, nem szoktak
Petőfi Sándorok lenni. Nekem még is sikerült azzá válnom, akkor
azon a szeles napon, a város előtt. Magam sem tudom, miért maradt
meg ennek a majd húsz éves emlékfoszlánynak, az édes zamata.
Talán mert szeretem Petőfit, és igen szeretem a Márciust is
lázadó frissességével együtt. A buszmegállóba, majd egy
órával, értem, mint barátnőm. Átkozhattam volna a hétvégi
buszjáratot, de élveztem, az együtt töltött időt a könyvvel,
egy napfényben úszó padon. Az idő egybeolvadt, észre se vettem,
hogy Bogi busza beállt a helyére, csupán göndör haja látványát
sikerült megragadnom. Elé siettem. Meglepő örömmel üdvözölt,
ami szerintem csak nekem volt az. Régen nem találkoztunk, és Bogi
olyan, mint a nevetése őszintén csengő. Ösztönösen kezdtünk
sétálni, a város belseje felé. Mire én kicsit
megtorpantam,
röstellően megrántottam két vállam.
-Nézd, bogi, nem tudom, hogy vagy
vele, de nekem semmi kedvem kikutyagolni a Zsórihoz.
- De jó, hogy ezt mondod! Nekem
sincs – mosolygott vissza rám.
-Hát, úgy is múzeum látogatást
terveztünk.
-Akkor Matyó múzeum? –
kérdezte, költőin.
- Akár kezdhetjük ott is.
Persze, leültünk a téren, és
csevejt ejtettünk, olyan Bogisan kacagósat. Tudják olyan csak
csajos témákról, ami női kockáknál, azért kicsit más jellegű.
Hahotáztunk egy nagyot, az első padon ami rozogaságának
köszönhetően inkább, egy kerti hintára emlékeztetett. Alig egy
negyed órán belül, pedig, kissé félénken nyitottunk be a tömör,
fa ajtón. Nyitva volt, a jobb üveges kirakatos rész mögött,
aminek ajtaján ott virított a zárva felírat. Egy bájos középkor
hölgy rendezte a múzeum prospektusait a asztalon a fehér falak
között. Bogi kérdően nézett rám.
- Lehet mégis zárva vannak –
súgta az arckifejezése.
- Kérdezd meg! – erőltettem rá,
a bátorságot, aminek, mintha én is híján lettem volna, én
valahogy, viszolygok az idegen helyekre egyedül belépni szlogenül.
-Elnézést, nyitva vannak? - törte
meg a tanácstalanságot végül, barátnőm.
- Természetesen, – mondta, a
kedves hölgy, miközben, némi sutaságot véltünk felfedezni a
mozdulataiban. Biztosított minket, a hölgy, hogy nem sokára a
nép művészeti boltos, hölgy is jön.
-Hajnal egyig nyitva voltunk. Kár
hogy, nem akkor jöttek. Ingyenes volt a belépés. Művészetek
éjszakája volt. – Bogival jelentőség teljesen néztünk össze.
Számunkra, egyáltalán nem volt lényeges, fizetünk -e. Vagyis
inkább úgy fejezném ki magam, tudtuk, hogy, mire vagyunk
kíváncsiak, és hajlandóak voltunk megfizetni érte.. A hölgy,
azonnal mesélni kezdett, a matyó képzőművészet kialakulásáról.
Az egykoriak életéről, és most kedves olvasó, erősen bajban
vagyok. Nem az a a célom, hogy mindent elmondjak, mindent
megmutassak. Nem is tudnék, hiszen, vándor tarisznyánk, nem járt
ott minden apró, kisebb, nagyobb múzeumban. Még nem. A célom,
inkább az, hogy téged is arra az útra csábítsalak, ahol én is
jártam. Ki kell jelentenem inkább a múltban, mintsem a jelenben,
sőt szomorúan mondom, a hagyomány őrzésének, a jövőjébe nem
akarok beletekinteni. Csupán az érzelmeimet próbálom, a
gondolataimat, átadni, amik sétánk során futkostak a
gondolataimban. A baba, múzeumot meglátva, az eső gondolatom,
azt, volt, vajon mennyi türelem, kellet, a munkák
elkészítésékhez. Nem hagyományos értelemben vett szebbnél
szebb babákhoz, szükség esetén a fa megmunkálásához. Mennyi
fájdalom kellett, a néptáncosok koreográfiájához. Igen
fájdalom, külön dicséret illeti az együttes tagjait, hiszen
szabadidejüket áldozzák fel, sokszor a kemény próbákért. Ezt
csak az tudja, aki maga is táncolt, megvastagodott bokáim, még
mai, is a sok lakkcipős bokázást hirdetik. Véres és fájdalmas
élmény volt, de tartást, fegyelmet adott a lánygyermeknek. Így
nem is tudtam érzelem mentesen nézni, a Matyó néptánc
együttesről szóló filmet. Bár idegen helyen mozizni így,
fényes nappal egy múzeumban, nem az én erősségem. Visszatérve,
a rengeteg babára, némelyik kész élethelyzetet ábrázolt
népviseletben, sőt nem csak kövesdi klasszikus Matyóbabákkal
találkoztunk, akit általában, minden magyar ember maga elé
képzel.
A klasszikus Matyó baba:
És még a többi, a többi, amiket mi látunk, a teljesség igénye nélkül:
Ezekből a képekből látszik, hogy nem csak egy klasszikus babáról beszélünk, hanem más települések népviselete is ide tartozik, pl. Szentistván, Tard.
Szóval, méltán beszélhetünk kulturális sokszínűségről, rendkívüli kézügyességről, mélységes hagyomány tiszteletről egyaránt, és még csak a földszinten járunk. Megemlíteném, hogy a népművészekről, is megfelelő tájékoztatást kapunk, a babák környezetében.
Az emeletre felreppenve, nem mondhatom másként, az a lift, nos megpróbálta az erőmet, nem szívlelem a magas helyeket, a nyitott lifteket végképp nem, megnézhettük a múzeum történetének jelentős személyiségeit. Azokat akik sokat tettek a múzeumért, akkor így mondanám. Finoman átsétáltunk, az égetett cserepek bűvöletébe, Bogim nagy örömébe. Bár itt még kép nem készült róla, de azonnal láttam, hogy a Matyók erősen katolikusok voltak, vagy talán a mai napig is azok. Ígérem erre még később visszatérek. Bogim szerelmei az égetett cserépedények, és valóban gyönyörűek.
Még néhány szemet gyönyörködtető apróság:
Pl. ezek a nagymamámnál is idősebb Lokomobilok(ha tévednék elnézést, női álmodozó agy, egy hét elteltével ilyeneket nehezen jegyez meg)
A gőzgépeket elnézve, felsejlett bennem, az egyik kedvenc misztikus horrorom, már ha lehet annak nevezni. Az "ezer éves" arató, cséplőgépek, szintén apámat és a nagyszüleimet juttatták eszembe.
Az istálló, és a konyha, még mindig megőrizte számomra, a széna illatát, és láttam magam előtt az istállóban pihenő legényt, akit télen a jószágoknak köszönhette, a finom meleget.
A berendezett ebédlő, még ma is sok házasszony álma lehet, és az a sparhelt, a kemence. Nekem bizony megdobbant a szívem.
És végezetül, amikor fényes nappal az utcákat járom, ezzel a járgánnyal közlekednék legszívesebben:
Viszont, az írói énemhez, kifejezetten, ez a járgány passzol. Bogi, mikor meglátta, hogy fülig ér a szám a látványától, azonnal megkérdezte: - Ugye nem akarsz felülni?! Azt hiszem, amikor nem hallottam, azért elmormolt suttogva egy imát. Nem csoda. Az, hogy felültem -e rá, azt mindenkinek a saját fantáziájára bízom.
Hogy miért érdemes megnézni? Ó ez nem minden, amit láttunk. Nem is a látvány a lényeg, hanem inkább az életérzés, ami befészkeli magát, az ember bőre alá.
Történetünket folytatva, miután eltöltöttünk egy kellemes ebédet, elvégre nem vagyunk halhatatlanok sajnos. Tovább folytattuk utunkat, a Kis Jankó Bori Emlékházhoz. Ahol meglepetésemre, csupán egy szoba volt felszentelve az íróasszonynak, de az szinte tömjénezte, ami egyáltalán nem baj. Végig hallgathattuk az életét, láthattunk a munkáiból, és már itt is megérintett a nagy vallásosság szele. A Matyó életfánál, fel is szaladt fél szemöldököm a homlokomra. A matyórózsa életfás magyarázatát sem hallottam még. A házi oltárnál, mind a két, azt ez követő helyen is elmesélték, hogy minden háznál volt ilyen, a gazdagabbaknál külön szekrény volt az oltárnál. A falakat szent képek díszítették. meghallgattuk Kis Jankó Bori élettörténetét. Egy két ismertetőt a régi életről, vályog készítés, hogyan mostak a régi asszonyok stb. stb. Néhány kép a teljesség igénye nélkül.
Kis Jankó Bori virágmintái:
Bevallom, mi ezt csak könyvben láthattuk.
Az emlékszoba, ami a nyári forróságban is enyhülést hozott:
Utólag megjegyezve, a tárlat vezető hölgy blúza is gyönyörű volt.
Mindent összevetve, csodás nap volt. Azt is tudom, hogy most a barátnőm, kicsit felmordul, és azt mondja, a Kézműves múzeum kimaradt. Igen valóban ki. Az én hibám, délutánra már eltűnt a fényképező kedvem, akár a napocska. Sajnos már nem készítettem fotókat, és az internet sem volt nagy segítségemre. Pedig édes, lelkes, talán egy kicsit a múlt században ragadt hölgy volt, a kísérőnk. Kicsit furcsa is volt vakbuzgó katolicizmusa, de csak néha néztünk össze, nagyra nyitott szemekkel. A spirituálisok toleráns népség. Legyen szó, az életfáról, a Nagy Boldogasszonyról, vagy a Csodaszarvasról. Visszafogunk menni ez nem kétséges, még annyi látni való maradt, és korrepetálni való is. Minek láttam a Matyókat? Erősnek. Hívőknek. Egyedinek. Ebbe bele kell születni, máshogyan, csak csodálója az ember. Valójában, minden kultúra, erős és csodálatos, a világon. Az ember erejét, és találékonyságát, széphez való tehetségét, fáradtságát élteti. A Matyók minden egyes virága, a saját nyelvük egy szava. Visszamegyünk.
2018. május 20., vasárnap
Marius Crowen Írói alkotásai: Mikor a tanítvány mesterré válik...
Marius Crowen Írói alkotásai: Mikor a tanítvány mesterré válik...: - Már annyiszor, jártam ebben a házban – sóhajtott Givenne. Viszont maga, alig emlékezett az eseményekre, csupán valami mélabús nos...
Mikor a tanítvány mesterré válik...
- Már annyiszor,
jártam ebben a házban – sóhajtott Givenne. Viszont maga, alig
emlékezett az eseményekre, csupán valami mélabús nosztalgia
lett úrrá, mikor belépett a zöldre festett, kopottas, ám még
nem rozoga kapun, a ház előtti kert járdájára. Nyikorognia
kellett volna a zárnak, de épp a csendje volt félelmetes a vakító
napsütésben. Egy barátságos, de zöld tuja üdvözölte, a maga
vad módján a behatolót, sokkal barátságosabb volt, mint
általában a szomszédok. Na igen, az emberek, akik mindig kissé
ferde szemmel nézték a lányt, kivéve, ha valami furcsa történt,
valami félelmetes, és mostanában gyakran előfordult, most is fel
– fel néztek, a kapa mögül. Üdvözlésként mukkantak valamit,
aztán sebesen elfordították, még csak a szemüket is, a régies
parasztházról.
- Hiszen ez a ház, az
én házam – villant fel a lány agyában, és megtorpant egy
pillanatra, mert észre sem vette a segítséget, aki a kertben
kapircsolt. A Csuklyát, ami fejét takarta, finoman erőszakolta, a
vállára feltámadó szél,a keze ügyetlenül elkésett, hogy
visszatartsa apró hajfonatait. Olyanok voltak, mint egykor Medúza
kígyói, szabadok, függetlenek és erősek. A segítség felállt,
és a boszorkány, akárhogy szerette volna, nem látta az arcát,
csupán fehér, erős lábát láthatta, ami meztelen fejével, csak
úgy rúgta a száraz földet műanyag papucsával.
- Egy férfi –
suttogta a nőnek a tudata – nem több egy jó szándékú
segítségnél.
- Biztos, hogy maradni
akar? – hallotta meg, átlagos nyugodt hangját
- Nem! Nem akarok
maradni! – sikított az agy, és végi futott a nő gerincén a
hideg, ő maga nem, de ösztöne tudta, hogy mit is keres épp ott,
ahol van.
- A jószágok! Persze
a jószágokat el kell látni – lengette át ösztönösen az
agyát a kötelesség. Hiszen, mint minden boszorkánynak, neki is
voltak familiárisai. Elsősorban kecskék, amiket már látott is
maga előtt, hogy a következő etetésre várnak.
- Nem lesz semmi baj.
Menjen csak! – rántotta meg a vállát, és már csak a távozó
alak, sziluettjét, érezte, túlzás lenne azt, mondani látta is,
mert közben a válla fölött, hirtelen alkonyodni kezdett. Nem
lett volna, szabad alkonyodni, így kora délután. Nem lehet azt,
mondani, hogy félt, csak valami furcsa bizsergés futott át a
jobboldalán, ami valami régi félelemnek a maradéka volt. Bal
kezéhez, kívánkozott a köpenye alatt sejlő bozótvágója, az
még is mozdulatlan maradt.
- Nincs rá szükség
gondolta – miközben oldalra húzta, az egyik helység ajtaját.
Ő maga sem tudta, miért lépett be rajta, és azt sem, miért
húzza magára. A szemébe sütött, a koszos bukóablakon beszűrődő
fény. A szalmán egy zsemle színű kutya szoptatta kölykeit, nem
kicsit, meglepve, a nőt. Ő malacokra vagy kecskékre számított,
nem hol nyüszögő, hol szuszogó szőrpamacsokra. Ránézett
Givennere az eb, aztán nyugodtan visszaejtette fejét, a korábbi
nyugalmába. A lány előre lépett, egy lépést. A szalma
megsercent a talpa alatt, maga elé kapta a kezét, mert valami be
akart csapódni az arcába, és puha meteorzáporra emlékeztető
valami támadt rá.
- Nyulak? – Sok
apró, kis nyuszi, ijedten pattogott, hol a testének, hol csak el
előtte. Miközben ő, azon mélázott, hogyan ugorhattak, egészen
az arcáig, és tényleg nyulakat látott, vagy holmi halálra ijedt
tündéreket.
- Mindegy!
Mindenesetre, a nyulak, pláne az egészen aprók, nem tudnak egy
ember fejéhez felugrani – állapította meg magában morogva.
Nem tulajdonított neki, nagy jelentőséget, keresztül ment a
fehérre meszelt szobán kerített egy kis széket, és kinézett az
ablakon. Látni lehetett a szomszédos házak tetejét, csupán az
ablak szennyezettsége, varázsolt groteszk ködöt, az épületek
közé. Amikor megfordult, egy majdnem üres garázs félében
állt, a falnak csupán egy ablakszem állt, árván támaszkodva.
Szembe vele, az ajtóban, a segítője állt, arctalanul, a
boszorkány, azt hitte régen hazament, bár meglepte, annak
öltözéke, mintha valami régi inas ruhát viselt volna.
- Jöjjön – mondta
– megmutatom a ház többi részét is. A nő pedig csalhatatlan
volt némán követte, mégsem markolt lapuló fegyverére. A
tények bármily hideg-rázósak is, itt nem démonjárásról van
szó, ezt maga is tudta. Érezte. Nehéz elmesélni azt az érzést,
amikor megérezte a démon jelenlétét, az valami össze nem
téveszthető volt. Az embernek megremegett a gyomra, mert a lelke,
mintha egy meredélybe bámult volna. Amit, most érzett,
bármennyire is bizarr volt, nem volt démoni, inkább ijedt, és
nagyon szomorú. Így várakozott és figyelt.
- Azt mondják
szellemek járnak itt – mondta a férfi, akivel a bíborkárpitos
folyosón jártak, ahonnan, egy nőt pillantottak meg, egy
bársonyborítású, aranyozott szélekkel és gyöngyökkel
kirakott fotelben éppen kézimunkázott. Arca, finoman ívelt,
ruhája bíbor mintás fekete alapon, orra egyenes, ajkai alig
láthatóak, szürke haja, szabályos kontyba feje tetejére
fésülve.
- Ugyan kedvesem! Ne
beszéljünk ostobaságokról! – mondta, de mintha csak míves
munkájához beszélt volna, még csak a tekintetét sem emelte, sem
az inasra sem az idegenre. A szobában, nem lehetett eldönteni,
hogy vajon éjjel van -e vagy nem, hiába voltak a függönyök
fehérek, és szinte földig érőek az ablakok, a sűrű, ám finom
szövésük, mindent eltakart így se be, se ki nem lehetett látni,
csupán a petróleum lámpák pislákolása, világította meg a
nőt, aki ahogy elhaladtak előtte még mindig, nem tekintett fel
az elhaladókra. Az inas sem izgatta magát, katonás könnyedséggel
lépdelt a boszorkány előtt. Újra fehér falak, épp két festés,
vagy karbantartás között, a szobákkal, és az inas, újkori
arca, jött szembe újra a nővel, és más halvány emberek, mintha
egy álomvilágban jártak volna. A lány, megnyalta a szája
szélét.
- Én nem, vagyok
Marius, de tudom, hogy valamit mondani akartok – mondta ki
hangosan. Miközben segítsége, ügyet sem vetve rá, ment tovább
mellette, és úgy váltott tegezésre.
- Szerinted igaz, hogy
itt kísértek vannak, kérdezte? – miközben a nőt egyre jobban
idegesítette, hogy nem látja annak arcát, már éppen dühösen
válaszolni akart, mikor egy rémült sikoly, ütött át minden
fátyolt. Egyszerre rohantak, a hang irányába, Givennet meglepte
kísérője, legalább olyan, de talán, még ügyesebb fürgesége
– Erős, hogy a fenébe lehet, ilyen helyzetben erős, hacsak....
– beléptek a helységbe, ahol egy tucatnyian lehettek, a
leszakadt tapéták között, szinte elfeszültek a látványtól.
Görcsbe rándultak, az iszonytól. Givenne jól ismerte ezt a
látványt, évekkel ezelőtt, még ő is ilyen volt. Ma már csak,
egyféle viszkető érzés fogta el, egy – egy holtest láttán. A
nő is elfelejtette előző gondolatát, kísérőjével
kapcsolatban. Vonzotta a holtest, ami nem is lehetett volna
bizarrabb. Szén fekete bőre szárazon aszalódott, és szinte
ráfeszült kiálló csontjaira. Szem, és haj nélküli
koponyájából a szája helyéről, hófehér tökéletes mosolya,
kajánul kacsintott ki. Egykori előkelő ruhájának, felső része,
egész tűrhetően egyben, gallérja óvóan védte ráncosan
megkövült nyakát. Karjai a szék karjaihoz láncolva, ahol ő
maga is szétvetett lábakkal trónolt, a szoknyára, ami takarta
volna, pedig csak, néhány megtépett rongy cafat emlékeztetett.
- Ez egy hulla –
csipogott, egy nő a szoba, immár másik sarkába húzódott
emberek tucatjából.
- Nem mondja? ! –
csapott le, gúnyosan Givenne. Egyre jobban, irtózott, az efféle
emberi reakcióktól. Valaki egy elfojtott torokhangra méltóztatta
válaszként, azonban ez hang, közvetlen szemből jött, és a nő
teljes érdektelenséggel fordult a gazdája felé. Egy pillanatra
meghökkent, végre látta, segítője arcát – Ő az! –
gondolta, miközben annak kék szeme, a szemüvege mögül, élnék
érdeklődést mutatott, a furcsa esett iránt, és bátran, hajolt
legalább annyira közel, a tetemhez, mint maga a boszorkány.
- Szeretkezés,
közbeni halál? – vonta fel szemöldökét.
- Nem hinném –
fintorgott vissza Givenne miközben újra a férfira nézett,
- Ez, most lehet, hogy
kívülről durva lesz – közölte, és keze rásimult a
mozdulatlan aszalt kézre. Egy szemvillanás alatt, a szoba
szalonjában találta magát, ő csak érzelmi utazásnak hívta az
ilyesmit. Nem sokkal több, vagy kevesebb kétszáz évvel érkezett
előre. A szalon a fény pontját élte, a függönyök átengedték
a hold fényét, a sötétítők keretei közül. A Petróleum
tánca, vörössé varázsolta az amúgy krémszínű, barna
virágékes tapétát. A jól ismert fotelban, a nemes hölgy
varrogatott, elfordítva közönyösen tekintetét. A boszorkánnyal
szemben közvetlenül, talán ha fél méterre ott ült, a
rabszolgalány. Beszélni nem volt ereje, szemében, ott ült a
rettegés. Csuklói még segélykérően próbálták, kicsit
megemelni a béklyót, ami a székhez szegezte, és esedezve nézte
a nőt. A arca, és nyaka megfeszült, beleremegett a félelembe. A
következő, pillanatban Givenne megérezte, azt a bizonyos
sötétséget, a kegyetlenséget, aminek az árnyéka áthaladt a
testét. Az iszony, a rettegés, egy elfojtott sikoly, a megfeszülő
láncok, és az elszakadó ruha reccsenése, csak ennyi maradt.
- Megerőszakolták – mondta
mikor, már félig magához tért, és féltérdre ereszkedve, a
szék karjába kapaszkodva, már meg tudott szólalni. Az emberek,
csak nézték, senki nem segítette volna fel, a segítő sem, úgy
elpárolgott, mintha ott sem lett volna. A Boszorkány, a lehető
legkomolyabb mozdulattal felült. Köntöse, rejtett zsebéből,
elővette telefonját,és tárcsázta a rendőrséget.
Minél hamarabb, nyugalmat kell
biztosítani neki – mondta végül. A lakás recsegett, és néhol,
kattogó morgó hangot, adott ki, amitől az az éppen egy tucat
jelenlévő ember, halálra rémült. Givenne pedig, hamis mosolyra
húzta, a száját. Esze ágába sem volt, megmondani, hogy csupán
az idő fogaskerekei terelődtek újra a rendes kerékvágásba.
Fontosabb volt, számára, hogy kiderítse, a lakás lakóink
történetét, úgy pár száz évre visszamenőleg. Azt sem
felejtette el, hogy Margaréta magjait elő kell készítse. Ami
legfontosabb, ki kell derítse hogy, hogy a fenébe, került el
Vörösrigó falváról, hiszen Magyarországon, nem volt jellemző,
hogy rabszolgákat tartsanak.
2018. május 13., vasárnap
Marius Crowen Írói alkotásai: Amikor eljön az idő
Marius Crowen Írói alkotásai: Amikor eljön az idő: Mond el , mi az, ami kell még, neked? Miért ily kegyetlen a kedved? Irgalmat nem ismerve, húzol magadhoz. Pedig, én nem akar...
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
-
Dühös vagyok, elviselhetetlenül dühös. Az utóbbi évtizedekben felnőtt egy olyan "isteni generáció", hogy akkora az önimádata, hogy...
-
Elfeledett világ A páncélba öltözött idegen a ködöt fürkészte, az arcán lévő prizmán adatok cikáztak, ő maga fogcsikorgatva vette tudomásu...
-
Változó erők Ganasa szíve a torkában lüktetett. Sikítani szeretett volna, vagy csak zúzni, ami a kezei közé kerül, legyen az bárm...